Jak co rok – firma Carl Zeiss końcem grudnia ogłasza konkurs foto tak więc i w tym mieliśmy do czynienia z Digital Culture – photo contest 2009. Jako, że śledziłem ten konkurs od jakiegoś czasu (chociaż wziąć udziału nie zdążyłem w tym roku z różnych powodów) wchodzę sobie dziś na stronę i patrzę – są wyniki!🙂 Klikam i… szok – pierwsza myśl „eeeee yyyyy co to jest?😉 Nagrodzonych zostało 10 zdjęć – jednak nigdy nie przypuszczałbym, że taki będzie wybór sędziów… Fotografia która owy konkurs wygrała jest super przygotowana, zrobiona ogólnie fajnie – ale jeśli chodzi o jakieś głębsze walory czy kompozycję – wg mnie nie jest jakaś specjalna. Foto spod numeru 2 kompletnie nie rozumiem – co ciekawe ewidentnie rzuca się w oczy fakt, że na prawie każdym nagrodzonym foto są laptopy czy telefony (i to najczęściej firmy Apple) – foto nr 2 wygląda bardziej jak reklama (i moim skromnym zdaniem nawet średnio udana) – byłem tym wyborem zaskoczony bardziej niż pozycją nr.1😉 Równie mocno dziwią fotografie nr 5,6,7 i 10… 5 może i fajnie złapane ale, żeby jakieś głębokie to nie powiem… 6 jest w moim odczuciu nijaka (i jeszcze ten pusty prawy górny narożnik…), 7’ek jest na każdym portalu foto bez liku a 10 (która z tych 4 broni się najlepiej) jest nazwijmy to „ciut dziwnie” pocięta😉 osobiście uważam że fotka wykonana przez naszego rodaka (czyli nr 4) wypada zdecydowanie lepiej niż taka powiedzmy nr.2…😉 uważam że najlepszymi zdjęciami nagrodzonymi na tegorocznej edycji są nr.9 oraz nr 3 którą to ja osobiście wybrałbym spośród tych przedstawionych 10, jako główną nagrodę – fotografia fajnie zrealizowana, z klimatem, taka trochę oldschool’owa🙂

Co skłoniło sędziów do wyboru takich a nie innych zdjęć? Szczerze mówiąc nie wiem… jest to dla mnie zagadką i pewnie nigdy się nie dowiem – jednak mimo zupełnie innej ligi – bardziej podejrzewałem, że konkurs zostanie poprowadzony w takim kierunku jak Hasselblad Masters Awards, gdzie zdecydowana większość prac jest z wysokiej bądź bardzo wysokiej półki… tutaj poszło to chyba trochę w złym kierunku…

I proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako atak na autorów zdjęć – proszę się także nie doszukiwać żadnej zawiści – cieszę się szczęściem nagrodzonych i gratuluję zajętych miejsc🙂 jednak nie mogę nie napisać, że zdjęcia które zostały wybrane są dosyć dziwne, wręcz zastanawiające i nie za każdym razem tak wysokich lotów jak większość produktów firmy Carl Zeiss…

Zachęcam do dyskusji – co sądzicie o tegorocznej edycji photo contest 2009?🙂

http://www.zeiss.com/C12567A8003B58B9?Open